יום שני, 10 באוקטובר 2011

טיולים לסרי לנקה




חבילות נופש לסרי לנקה הרפובליקה הדמוקרטית סוציאליסטית של סרי לנקה, שהייתה ידועה בעבר בשם הקולוניאלי שלה ציילון, יושבת על האי ה-25 בגודלו בעולם, דרומית ל"שפיץ" הדרומי של תת היבשת ההודית. משמעות השם סרי לנקה הוא האי הקדוש. מטיילים בסרי לנקה ימצאו בה מגוון מפתיע של טיולים בנוף הררי, עם חופים נהדרים, תרבות מרתקת ואוכלוסיה מקומית חברותית ומיומנת בתיירות. המטייל הישראלי גילה את סרי לנקה לפני מספר שנים והיא הופכת לאלטרנטיבה מוצלחת ומבוקשת ליעדים אחרים במזרח הרחוק.
אקלים
האקלים בסרי לנקה הוא אקלים משווני, מה שאומר מזג אוויר נעים יחסית על פי רוב וכמות משקעים גדולה הפרוסה לאורך רוב חודשי השנה. החודשים היבשים יותר, שבהם מומלץ יותר לבקר הם בין יוני לאוגוסט ובין ינואר לפברואר.
כלכלה
הכלכלה בסרי לנקה מתבססת בעיקר על חקלאות של תה, קוקוס, גומי ואורז והענפים התעשייתיים אחראים על כ-15 אחוזים מהתוצר הלאומי בלבד. עם המשאבים הטבעיים שלה, סרי לנקה הייתה יכולה להיות מעצמה תיירותית, אך סכסוכים פנימיים מנעו שגשוג תיירותי ולנו כמטיילים, פירוש הדבר תמורה יפה על הכסף שלנו ומחירי נוחים יחסית למחייה, תחבורה ולינה.
כמה מהאטרקציות לביקור בסרי לנקה
·         בית היתומים לפילים בפינוואלה – מדריכים רבים יקחו אתכם לטייל באתרים מוכרים. טיולים מאורגנים לסרי לנקה הם אופציה שפויה לכול מי שרוצה לראות הכול בזמן קצר יחסית. הפיל הוא אחד הסמלים החשובים בתרבות הסרי לנקית. בעבר היום על האי עשרות אלפי פילי בר, אך רובם נכחדו בידיה של האימפריה הבריטית. הממשלה הסרי לנקית יזמה פרויקט גדול ממדים לשיקום אוכלוסיית הפילים באי וכמטיילים אנחנו יכולים לבקר בסביבת הגידול הטבעית שלהם ולצפות בהם נוהרים לרחצת בוקר במי הנהר.
·         סלע סיגיריה – סיגיריה היא מצודה ובה ארמון וגן מרהיב, אתרי מורשת עולמי וגאווה מקומית גדולה, הבנויים על גבי מונוליט חשוף המתנשא לגובה של 200 מטרים מעל סביבתו. אל הפסגה מגיעים בטיפוס ב- 1200 מדרגות. הנוף מלמעלה עוצר נשימה ואוספי האומנות הבודהיסטית העתיקה בארמון לא דומים לשום דבר אחר שראיתם.
·         איזור קאטארמגה – כולל חלק מהנופים היפים ביותר בסרי לנקה. לאורך הביקור במקום תיהנו מהירוק הבוהק של שדות התה, מהרסס הלבן שמתיזים מפלי רוואנה ומהיופי המשכר של מקדש קאטארמגה, הממוקם בעיירה הקדושה להינדי ולבודהיסטים כאחד.