יום ראשון, 14 בנובמבר 2010

מסלול מטיילים - נחל דן


נחל דן הנושק לחרמון, נחשב לאחד משלושת המקורות החשובים לנהר הירדן והנחל נחשב למרכזי שבהם, פתיתי השלג הנמסים והגשמים שבחרמון מזינים את הנחל הזה בשפע מים ובמראות טבע עוצרי נשימה. סביבת הנחל תלווה אתכם בצל עצי חורש תוכלו לפגוש מקרוב את עצי ה"מילה הסורית", ער אציל, אשחר רחב עלים, אלה אטלנטית ושיזף השיח. מלבד הנחל השופע בסביבת נחל דן תוכלו לראות את העיר העתיקה "ליש" שהוקמה על ידי בני שבט דן בתקופה המקראית.ישנם ממצאים ארכיאולוגיים מתקופה ירבעם וכמובן קשת השער הכנעני ונחשבת לקשת הבנויה הקדומה ביותר שהתגלתה עד כה בעולם.

דרכי הגעה למסלול -נחל דן

למסלול תוכלו להגיע סמוך לקיבוץ דן, הממוקם כ-11 ק"מ מזרחית לצומת המצודות.המסלול מתאים לכל הגילאים וכמובן למשפחות, תוכלו לראות לא מעט משפחות בשטח כאשר על כתפי האימא תראו מנשא לתינוק והאבא מחזיק את היד לילדים ונהנים מהמסלול. כמו כן המסלול מתאים לכל ימות השנה, הצל הרב הסובב סביב הנחל אף מאפשר ליהנות מהמסלול גם בעומס חום כבד. בנחל דן תוכלו לבחור כמה מסלולים שכולם לבסוף יחסית קלים וחלק מהמסלולים אף מתאימים לנכים,המסלולים יארכו בין שעה לשעתיים וחצי לערך. במהלך המסלול למעשה תהיו בשטח "שמורת נחל דן" ועל כך ישנו תשלום סמלי עבור הכניסה לשמורה.המסלול הקצר אורכו כשעה ויעדו מגיע ל"מעיינות הדן". מסלול ארוך יותר שיארך כשעה וחצי מגיע עד איזור מצפור האלה. ובמסלול "דן העתיקה" שיארך כשעתיים וחצי תוכלו ליהנות מהעתיקות ומהמעיינות.המסלול מאוד מסודר, יהיה לכם שלטי הכוונה, חניון, ברזים למילוי מים. אך שימו לב כי אסורה הכניסה לנחל ולמעיינות שבדרך ואז מלבד לבריכה השכשוך בה ניתן לטבול.מדהים היה אילו ניתן היה לשלב רכיבה על סוסים במסלול נחל דן, השילוב של המסלול והמים היה יכול לתת חוויה נדירה, הלוואי וביום מין הימים זה יתאפשר.

בעלי חיים במסלול

  • גם בעלי החיים בסביבת הנחל יעניקו לכם את כל הסיבות להבין שזהו אחד מהנחלים היפים בארץ,

  • הדגים השונים שבמי הנחל, הסלמנדרות, הציפורים ועוד מני זוחלים ידידותיים למבקר.

  • לקראת סוף המסלול תוכלו לבקר בבית אוסישקין שמשמש כמוזיאון לטבע וארכיאולוגיה.

  • אם אתם מחפשים מסלול כייפי, מים זורמים ולראות את הטבע ובמסלול קל יחסית, נחל דן יעניק לכם חוויות אלו פלוס ארוחה טובה אם תחליטו לחנות במסעדה באמצע המסלול.
סרטון על המסלול- נחל דן