יום חמישי, 20 בספטמבר 2012

נופש באיטליה מקומות מומלצים לטיול



חופשה באיטליה – ליהנות מכל העולמות במקום אחד


נופש באיטליה
חבילות נופש לאיטליה - איטליה, לה דולצ'ה ויטה, ארץ החיים המתוקים, הטובים והמהנים. איטליה נחשבת לאחד מיעדי התיירות המובילים ומאפשרת חופשה חלומית ובלתי נשכחת. חופשה באיטליה מאופיינת באין ספור אפשרויות תיור וטיול. שטחה הנרחב מחלק את איטליה לאזורי תיור המציעים חוויות שונות ונופים ייחודיים. המורשת ההיסטורית הענפה, הנופים האקזוטיים, הגסטרונומיה העשירה והאיטלקיים מלאי שמחת החיים, הינם חלק קטן ממה שאיטליה מציעה למבקר בה.

תעודת זהות

חופשה באיטליה מתחילה בשדה התעופה בן גוריון.

·         גיאוגרפיה - איטליה שוכנת בדרום אירופה וחולשת על פני שטח שגודלו פי 13 מגודלה של מדינת ישראל. איטליה מחולקת לעשרים מחוזות ומשתרעת על פני נופים ואזורי אקלים שונים. עיר הבירה של איטליה היא רומא והיא גם העיר הגדולה ביותר במדינה. איטליה מתחילה בצפון, בהרים האלפים, מוקפת חופים משני צידיה ודרומה מסתיים לחופו של הים התיכון. אלו הן רק חלק מהסיבות לכך שכאשר בוחרים חופשה באיטליה חשוב לבחור את יעד החופשה המדויק.
·         דרכי הגעה - ליעדי איטליה השונים יוצאות עשרות טיסות מידי שבוע ובעונות התיירות החמות אף יותר. ניתן למצוא טיסות סדירות ישירות וטיסות שכר לערי איטליה המרכזיות, כאשר שדה התעופה המרכזי ממוקם ברומא וקרוי פיומי'צינו. טיסה לאיטליה אורכת בממוצע ארבע שעות. כמו כן, לאיטליה ניתן להגיע בהפלגה כחלק מקרוז לאחד מערי הנמל הצבעוניים שלחופיה. מאחר ואיטליה חולקת גבול משותף עם הארצות סלובניה, אוסטריה, צרפת ושוויץ, ניתן להגיע אליה גם באמצעות כלי רכב או רכבת.
·         מזג אוויר קמפינג אפשרי גם כשקר!  מאחר ולאיטליה אזורי נוף שונים, גם האקלים בה משתנה ממקום למקום. בצפון הארץ, באזורים ההרריים מזג האוויר קר יותר כאשר בעונת החורף ההרים מושלגים ומאפשרים חופשת סקי. בדרום הארץ, באזורים הממוקמים לחופו של הים התיכון, הקיץ חם ולח והחורף נוח. במרכז הארץ לח פחות מאשר בחופים וקר פחות מאשר בהרים שבצפון איטליה. עונות התיירות משתנות בהתאם לסוג החופשה, כאשר חודשי השנה המומלצים הם אפריל – מאי או אוקטובר נובמבר, בהם מזג האוויר נוח והמחירים שפויים.
·         שימושון לתייר – חופשה באיטליה אינה דורשת ויזת תיירות וישראלים יכולים לשהות בה כשלושה חודשים, אולם, חשוב שהדרכון יהיה בתוקף לחצי שנה ומעלה. כמו לכל יעד תיירותי בחו"ל, מומלץ להגיע עם ביטוח נסיעות. שעון איטליה מאחר את שעון איטליה בשעה והמטבע הנסחר הוא היורו.

יעדים לחופשה באיטליה

שטחה של איטליה נרחב והיא נחלקת למספר יעדים מרכזיים:

·         מרכז איטליה – אחד האזורים היותר מתויירים באיטליה ובעולם כולו. רומא, בירתה של איטליה, נחשבת ליעד תיירותי בפני עצמה ומתאימה לחופשה קצרה או טיול ממושך יותר. רומא מציעה חופשה רומנטית, עשירה בתרבות, אומנות, מוזיאונים ושרידים ארכיאולוגים. ברומא ניתן ליהנות מהיצע מלונות נרחב ברמות אירוח שונות וכמובן מחוויה קולינארית חושנית ויוצאת דופן. במרכז איטליה נמצא גם חבל טוסקנה הציורי ופירנצה הפסטוראלית. חופשה בחבל טוסקנה מפגישה את התייר עם כפרים מרוחקים, אגמים ונופים מרהיבים.
·         צפון איטליה – צפון איטליה עשירה ביעדי חופשה אולטימטיביים, היא מאופיינת בערים מודרניות, ערים עתיקות, אגמים, אתרי סקי, עיירות חוף ואזורים כפריים פסטוראליים. בצפון איטליה ניתן לטייל במילאנו בירת האופנה, ונציה עיר התעלות, באגם גרדה או בהרים הדולומיטים. 
·         דרום איטליה והאיים – חופיה המרהיבים של איטליה מתגלים באזורה הדרומי של הארץ. בדרום איטליה נמצא חוף אמאלפי המפורסם ובו שפע מלונות, אתרי תיירות ואוכל משובח. נאפולי, העיר השלישית בגודלה באיטליה נמצאת אף היא בדרום ומציעה אווירה ים תיכונית תוססת ונופים עוצרי נשימה.
חופשה באיטליה עם ילדים

חבילות נופש או טיול עצמאי? לפני שיוצאים לחופשה עם ילדים כדאי לחשוב מה הילדים אוהבים, מעדיפים וממה הם לא ישתעממו. מרבית התיירים שוכרים רכב, בוחרים מלון או כפר נופש מפנק וממנו יוצאים לטיולי כוכב שונים. באופן כללי, מומלץ להתמקד בחופשה המשלבת מספר אטרקציות ופחות נסיעות. ילדים לא ממש יאהבו את השיטוט הרגלי בין מוזיאונים בערים הגדולות ויעדיפו את אזורי הטבע והאזורים הכפריים. איטליה מציעה מגוון אפשרויות לטיול או חופשה עם ילדים ביניהם כפרי נופש, אגמים, פארקי מים גדולים או עיירות חוף תוססות.

·         אגם גרדהחבילות נופש לאגם גארדה. בצפון איטליה מהווה פיתרון אידיאלי לחופשה עם ילדים. אגם גארדה עשיר בעיירות הממוקמות לאורכו ומציעות אינספור מקומות לינה. ניתן לבחור את מקום הלינה וממנו לצאת לטיולי יום פסטוראליים. בצידו המזרחי של האגם ישנו מגוון רחב של פעילויות ימיות ואטרקציות לילדים, ביניהם פארק גארדלנד, פארק השעשועים והמים הגדול באיטליה, רכבל המטפס לגובה 1800 מטר וספארי רחב ידיים.
·         חבל טוסקנה – מתאים לחופשה המשלבת טיולי טבע ומרחבים אינסופיים. פיקניקים באמצע היום לצד אגם קטן פסטוראלי או בתוך שטח מרעה ירוק. במערב חבל טוסקנה ישנה רצועת חוף מרהיבה, מפרצונים מפתיעים ושמורות טבע יפיפיות.
·         חופשת סקי – בהרי הדולומיטים ניתן ליהנות מחופשות סקי. בנוסף, ילדים גדולים יותר ייהנו מחוויית טיפוס ההרים הנפוצה באזור או מרפטינג. דרום מזרחית להרים, שוכנת עיר התעלות המפורסמת ונציה המציעה חוויה מרתקת של שיט תעלות מתחת לגשריה, בין בנייני העיר העתיקים.

השכרת רכב באיטליה

חופשה באיטליה עם רכב צמוד יכולה להיות חופשה מעניינת ומרתקת המיוחד, אולם חשוב לזכור מספר כללים:

·         ערים גדולות – רכב בערים הגדולות וההומות אינו רעיון כל כך טוב. קשה מאוד להתמצא עם רכב, למצוא חנייה והפקקים גורמים לבזבוז זמן אדיר. בנוסף, ישנן ערים או אזורים שונים בתוך הערים הגדולות בהם הכניסה לרכב אסורה. בתוך הערים מומלץ לעשות שימוש בתחבורה הציבורית ולהשאיר את הרכב בחניון מוסדר או מחוץ לעיר. להשכרת רכב עבור חופשה באזורים הכפריים הפתוחים ישנו יתרון מובהק. החופש לנוע ממקום למקום, להגיע לאזורים שלא ניתן להגיע אליהם באמצעות תחבורה ציבורית, והאפשרות לעצור בפינות החמד השונות יכולות להיעשות רק באמצעות חופשה עם רכב.
·         להזמין ולהצטייד מראש-  כאשר מתכננים חופשה כדאי להזמין את הרכב כבר בארץ, חבל לבזבז זמן יקר על חיפוש חברות השכרה והשוואת מחירים. האוטו ממתין בשדה התעופה והאיסוף שלו פשוט ונוח. כאשר מזמינים מלון חשוב לוודא שלמלון שירותי חנייה. טרם היציאה מהארץ יש להצטייד ברישיון נהיגה בינלאומי ומפות איכותיות ומפורטות של האזור המתוייר.
·         נהיגה וחוקים באיטליה כמו בישראל, מקומו של הנהג בצד שמאל. המהירות המותרת גבוהה מאשר המהירות בישראל, בכבישים המהירים המהירות המותרת היא בין 110 ל 130 קמ"ש אך האיטלקים נוהגים מהר מזה ויש צורך במשנה זהירות. גם באיטליה מותקנות מצלמות מהירות כך שלא כדאי לנהוג מהר מידי. כמו  בישראל, אסור לשוחח במכשיר הסלולארי בעת הנהיגה ועל כל נוסעי הרכב לחגור חגורת בטיחות.
·         כבישי אגרה  - כבישים מהירים וטובים מרשתים את כל איטליה וזו דרך מצוינת לעבור מאזור לאזור. בכניסה לכביש יש צורך ברכישת כרטיס כאשר כל כביש והמחיר שלו.
·         חנייה – נושא החנייה הוא מטרד לא קטן בייחוד כאשר מגיעים לערים. לכל עיר סימוני חנייה שונים והכוונה לגבי מקומות חנייה מותרים. מומלץ לשאול בכל עיר את המקומיים מהם המקומות המותרים ולהימנע מקנסות אשר עלולים להרוס את החופשה באיטליה.

דילים לאיטליה ומבצעים נוספים באתר השטיח המעופף: http://www.flying.co.il/