יום ראשון, 17 ביוני 2012

שייט בין קרחונים אלסקה


  
הפלגות לאלסקה


יש טיולים שחוזרים על עצמם. אנשים רבים מתאהבים בבירה אירופאית וחוזרים אליה שוב ושוב. זה קרוב, נוח ומושלם לטיול משפחתי. לעומת זאת, יש טיולים שהם חוויה של פעם בחיים, הטומנים בתוכם נופים והרפתקאות חדשות. הפלגות לאלסקה בהחלט נחשבת בעיני רבים לחוויה של פעם בחיים. אלסקה היא מדינה ששייכת לארצות הברית אך האופי שלה אחר לגמרי. בניגוד למדינות  אחרת בארצות הברית כמו ניו- יורק או קליפורניה, האווירה באלסקה תהיה של נופים פראיים וטבע לצד אזורים מיושבים.





למה אלסקה

רוב ההפלגות לאלסקה יוצאות מקנדה, אליה ניתן להגיע בטיסה. בקנדה תמתין לכם ספינה אשר תיקח אתכם להפלגה באלסקה הקסומה. הפלגות לאלסקה התחילו להיות פופולריות רק בשנים האחרונות, אך יותר ויותר אנשים מגלים את המקום. אלסקה היא מדינה עשירה בעלת היסטוריה מגוונת הכוללת בתוכה רוסים, אסקימוסים ואסונות טבע. אלסקה היתה בעבר חלק מרוסיה, אך כיום היא המדינה ה-49 של ארצות הברית והגדולה ביותר מבין המדינות. שטחה של  אלסקה הוא כ 1,518,800 קמ"ר וצפיפות האוכלוסין בה הוא מבין הנמוכים בעולם. היא מציעה שפע של נופים עוצרי נשימה, אולם הטבע לא מתנהל בהתאם לזמנים שלנו. על מנת לקבל את החוויה המלאה, יש לבקר באלסקה בעונה המתאימה.  

נופים וטבע

הטיול באלסקה מומלץ לכל אוהבי הטבע באשר הם. קרחונים עוצרי נשימה, ליוויתנים ודולפינים הם רק חלק מהמראות שיתגלו בפניכם בהפלגה. בנוסף תוכלו לחזות (בעונה המתאימה), בדגי הסלומון השוחים נגד הזרם ואם יתמזל מזלכם: לצפות בדובי גריזילי, כלבי ים, פינגווינים ואיילי צפון. באמצע כל הטבע הזה, חשוב לזכור שאלסקה היא גם מדינה מיושבת. בירתה של אלסקה היא העיר ג'ונו  בה חיים כ-31 אלף תושבים בלבד. כמו מקומות רבים באלסקה, ניתן להגיע  אל ג'ונו רק דרך הים והאוויר. העיר הגדולה ביותר באלסקה היא אנקוראג' והיא למעשה מחסן אספקה ענקי לכל תושבי אלסקה. אנקוראג' היא שילוב מרתק בין נופים מודרניים לטבע. מצד אחד תוכלו לראות שם גורדי שחקים, ומצד שני אייל צפון מטייל בצדיי הכביש. 

כיצד להתכונן

כאמור, ההפלגה לאלסקה היא חוויה של פעם בחיים ויש להתכונן אליה בצורה הנכונה. כשמדובר באלסקה, תיזמון הוא עונת התיירות המומלצת להפלגות באלסקה היא סביב חודשי הקיץ החל ממאי ועד אוגוסט .הסיבה לכך היא שבמשך חודשי השנה הלילה שולט באלסקה גם ביום והשמש אינה זורחת. בנוסף, הטמפרטורה עלולה לרדת עד ל 50 מעלות מתת לאפס, בהחלט בלתי אפשרי להתמודד עם תנאי מזג אוויר כאלה למי שאינו מורגל בכך. בחודשי הקיץ הטמפרטורה נעימה יותר ומגיעה ל 12-15 מעלות, אך כמו שהלילה שולט בחורף, כך היום שולט בקיץ והדבר דורש הסתגלות. כיום בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות, יהיה מעניין להתחבר עם תושב אלסקה בעזרת הפייסבוק ולקבל ממנו תמונה מדויקת יותר על המקום.  

מה לארוז להפלגה

הטיול לאלסקה דורשת נוחות מרבית. מומלץ לארוז: ג'ינס או כל זוג מכנסיים נוחים אחרים, סוודרים לימים הקרים יותר ולימים החמים: ג'קט ומעיל, גרביים חמות, בגד ים , והכי חשוב: משקפת על מנת שתוכלו להשקיף על הנופים הרחוקים יותר. לפני הנסיעה, אל תשכחו להצטייד בזוג נעלי הליכה נוחות. חנויות מטיילים ישמחו לעזור לכם ולספק מידע נוסף.

בעלי החיים יוצאים בעונות הקיץ ממחבואם אך לא תמיד קל להבחין בהם. אל מנת לשמר את החוויה הקסומה, אל תשכחו להצטייד במצלמה עם זום רחב, שתאפשר לכם לצלם את בעלי החיים מבלי להפחיד אותם. כמובן שהבריאות היא הכל וחשבו שתארזו תרופות שיספיקו לכם לזמן רב, בהתאם לצורך שלכם. לא תמיד יהיה בית מרקחת קרוב.  

לפני ההפלגה, חשוב לעשות תחקיר מעמיק. אלסקה אינה מזכירה בשום דרך יעדים  פופולריים באירופה, ולא תמיד תוכלו לקבל המלצות ממכרים. שווה לעשות תחקיר מעמיק בעזרת האינטרנט, לבחור את חבילת הנופש המתאימה לכם וכמובן ללכת למפגשים והרצאות על המקום הקסום הזה. אם אתם חובבי טבע, אלסקה תהיה מקום נפלא עבורכם, אך היא לא מתאימה לכל אחד. יש שיעדיפו ערים גדולות ומיושבות עם מוזיאונים, מרכזי קניות ותנאי מזג אוויר פחות מאתגרים. כאמור, יש לערוך תחקיר ארוך ומעמיק לפני טיול מהסוג הזה.