יום ראשון, 29 באוגוסט 2010

טיפים לטיול עם ילדים

טיפים לטיול עם ילדים


מתכננים טיול? הטיול האחרון עם הילדים הרגיש יותר כעבודה ופחות כחופש? כאשר משפחה מתכננת טיול עם הילדים זה לא פשוט. אם כשהיינו צעירים כל מה שהיינו צריכים זה לארוז תיק גב עם אוהל ושק"ש במקרה עם ילדים זה קצת יותר מורכב ופה אעלה כמה טיפים על מנת להפוך את הטיול עם ילדים לקצת יותר נוח ומוצלח.

דבר ראשון חשוב להבין שצריך להתאים את הטיול לילדים המשתתפים בו. הצרכים של ילדים שונים משל מבוגר, בד"כ אם מבוגר עייף או רעב או משעמם לו הוא לא יתחיל לבכות, לצרוח ולהרביץ בעוד ילדים כן. לכן יש לקחת את מרכיבי הטיול ולהתאים אותם לילדים ומבוגרים כאחד. שיהיו אטרקציות לילדים למשל אם הילדים בגילאים היותר קטנים ונסיעות ארוכות בישיבה על סלקל לא מתאימות להם אולי כדאי לבחור יעד שבו הנסיעות יהיו קצרות ואפשר לישון במקום לינה אחד וכל יום לצאת לטיול באזור.

היעד המתאים נבחר ועכשיו מגיע החלק המעשי ולא כדאי לחכות לדקה התשעים. לתכנן, להזמין מראש, להיות ערוך בקצרה תכנון מוקדם ומסודר. לדוגמא: אם הטיול מתוכנן למקום עם ים לא לשכוח את כל הציוד הנלווה לים כמו קרם הגנה, כובע אולי כמה בדים שיהיה אפשר לשבת עליהם ולא על החול, משחקי ילדים שמתאימים לים וכדומה.

שתפו את הילדים בתכנון הטיול, שתפו אותם ביעדי הנסיעה ובאטרקציות כך שירגישו חלק. בנוסף לא יהיו להם הפתעות לא נעימות וידעו פחות או יותר מה מצפה להם. התייעצו אותם במידת האפשר, האם הילד מעדיף ללכת לגן החיות או אולי לפארק מים.

לגבי אוכל, גם פה כדאי להגיע מצוידים עם כמות האוכל הנכונה, עם האוכל שהילדים אוהבים. ילד רעב כמו גם מבוגר הוא עצבני. בטיול מעט ארוך יותר ואין אפשרות לקחת את כל האוכל מהבית טיול בסופרמרקט גם יכול להיות כיף, סוג של חוויה תרבותית. כמו כן, בד"כ ילדים נהנים יותר מהחוויה של לקנות אוכל ביחד ולהכין אותו מאשר ללכת למסעדות.

אסטטיקה והיגיינה, המקומות שרוצים להגיע אליהם בטיול במיוחד כאשר לא מדובר במלונות לא תמיד נקיים ומסודרים כמו שהיינו רוצים. לסיים יום טיול ולהגיע למקום שלא מאפשר לך להתקלח, להתנקות ולנוח בצורה נעימה זה לא פשוט ויש להיערך למצב. גם מבחינת הציוד וגם מבחינה נפשית.

לסיכום, ככל שנתארגן ככל שנתכנן ככל שהילדים יהיו שותפים ההנאה תהיה גבוהה יותר. מדובר על חוויה מגבשת, הטיול בשביל ילדים הוא לא רק לצאת החוצה מהבית ולראות מקומות. יש פה משמעות משפחתית, מדובר על זיכרונות שנשארים ומלווים את הילדים וההורים להמשך החיים.