יום חמישי, 15 ביולי 2010

ציוד מחנאות - אוהל מטיילים

היי כולנו אוהבים לטייל בטבע - חלק מהטיולים שנעשה במהלך חיינו יהיו טיולים קצרים וקלילים וחלקם יהיו ארוכים ומהנים. במאמר זה אני רוצה להסביר בקצרה על ציוד מחנאות מקצועי שישרת אותנו בזמן קמפינג בטבע.

ציוד מחנאות- כיצד בוחרים?

ציוד מחנאות או ציוד קמפינג מקצועי מהווים מרכיב חשוב בהצלחתו של טיול. דמיינו לעצמכם צעדה לאורך 2 קילומטרים בלבד שלא לדבר על 15 קילומטר בנעל חדשה קשה וממש לא נוחה. מצב זה לא רק שיגרום לכם לחוסר נעימות אלא יגמר בפציעה מציקה ואפילו מסוכנת (באזורים מסויימים בעולם) בכף הרגל ובכך הטיול יגמר ולא בצורה הכי נעימה. דמיינו לעצמכם שינה בשק שינה קטן ישן מדיף ריח והכי גרוע לא מחמם. דמיינו אוהל שלא ניתן להרכיבו שחסרים בו חלקים ושבכלל לא מתאים לגודל הקבוצה ותנאי מזג האוויר. לסיכום: צאו לטייל עשו זאת בתבונה תכננו את המסלול בהתאם לעונות השנה ולאופי האזור ותמיד זכרו להצטייד בהתאם לתנאים באזור בו אתם מטיילים. במאמר זה אסביר בקצרה על ציוד מחנאות הפעם אוהל המטיילים.

אוהל המטיילים:

אוהל המטיילים מהווה מחסה ובעצם בית למטייל. באוהל אנו נחים וצוברים כוח. אוהל המטיילים יוצר מעטה הגנה מהאקלים שבחוץ. מחקרים שנעשו בנושא מראים שהפער שבין לינה עם אוהל ומזרן מול לינה ללא אוהל ומזרן (באותם תנאי אקלים) עשוי לעמוד על 6-7 מעלות!. יצרניות שקי השינה, כשהם קובעים טמפרטורת נוחות (comfort) לשקהשינה, הם קובעים כסוג של תנאי בסיס לאמינות הטמפרטורה את העובדה שהאדם המטייל ישן בשק שינה הממוקם בתוך בתוך אוהל ועל גבי מזרן מטיילים שטח.

אוהל מטיילים באזורים יבשים

כאשר אנו יוצאים לךאזור טיולים יבש. הסיכוי לירידת גשמים נמוך, אך מעט הטל המתעבה בשעות הלילה בתוספת רוח קלה ויש לנו מתכון בטוח לכניסת קור לא בריא ישר לתוך שק השינה, מנגד, במידה ואינכם מצוידים באוהל. אוהל בסיסי ופשוט יספק במקרה כזה הגנה טובה או סבירה מהטל והרוח ובכך יאפשר לשק השינה לבודד בצורה טובה ויאפשר לכם לישון טוב ולאגור אנרגיה.


במרבית המקרים, הקושי בשל המשקל הנוסף שיוצר האוהל בתרמיל שעל הגב, מפוצה בהגנה הטובה שיעניק לכם האוהל בלילה, גם בתנאי אקלים קשה.

בחירת אוהל

בחירת האוהל תעשה בהתאם לתנאי האקלים באזור ובעונת הטיול. אוהל טוב אמור לתת מענה מספק למטיילים בתנאי המחנאות בשטח. אקלים קר וגשום מחייב אוהל בעל שתי שכבות כאשר התפרים בשכבה העליונה וברצפה אטומים ועמידות האוהל לגשמים טובה. באקלים יבש וחם ניתן להסתפק באוהל פשוט וזול.